CLAAS jest jednym z wiodących dostawców zgrabiarek wirnikowych na świecie. Teraz portfolio zostaje odmłodzone o cztery nowe, nowoczesne zgrabiarki czterowirnikowe. Modele te zostały zaprojektowane na nowo od podstaw i oferują liczne innowacyjne cechy i wyjątkowe funkcje, które ułatwiają pracę użytkownikom i zapewniają wysoką jakość paszy przy dużej wydajności.
Przegląd nowych zgrabiarek czterowirnikowych LINER firmy CLAAS
LINER | Szerokość robocza | Średnica wirnika | Dźwigary zębów na każdy wirnik |
LINER 4900 BUSINESS | 10,10 – 15,00 m | 3800 mm | 14 |
LINER 4800 BUSINESS | 9,30 – 13,60 m | 3500 mm | 12 |
LINER 4800 TREND | 9,30 – 13,60 m | 3500 mm | 12 |
LINER 4700 TREND | 9,30 – 12,70 m | 3300 mm | 12 |
Wytrzymała rama główna, wewnętrznie poprowadzone przewody, opatentowane wysięgniki teleskopowe
Szkieletem nowych modeli LINER jest innowacyjna rama główna wykonana z wysokowytrzymałej stali, której geometria przypomina geometrię żurawi teleskopowych. Dzięki ogromnemu przekrojowi poprzecznemu konstrukcja w połączeniu z profilem trapezowym zapewnia równomierne pochłanianie siły, która gwarantuje ekstremalną stabilność, potwierdzoną w długotrwałych testach na stanowisku badawczym. Wewnątrz znajduje się dobrze chroniony blok sterowniczy, moduł elektroniczny i zawory hydrauliczne.
Inaczej niż w poprzednich modelach teleskopowanie wysięgników odbywa się poprzez opatentowany system z profilem C i szynami ślizgowymi, co pozwala na bardzo szybkie dostosowanie szerokości roboczej. W modelach BUSINESS wysięgniki mogą być wysuwane i wsuwane pojedynczo, a w modelach TREND parami. Dzięki górnemu przegubowi we wszystkich modelach uzyskuje się wysoki prześwit i duże przejście.
Tym samym szerokość roboczą w zależności od modelu można regulować o 3,40 do 4,90 m, co daje zakres szerokości roboczej serii od 9,30 do 15 m. Szerokość pokosu jest regulowana w zakresie 1,30 – 2,20 m (LINER 4700), 1,40 – 2,40 m (LINER 4800) i 1,40 – 2,50 m (LINER 4900). W modelach BUSINESS szerokość pokosu jest regulowana hydraulicznie poprzez obsługę ISOBUS – dla zapewnienia maksymalnego komfortu w terminalu możliwe jest zapisanie kilku szerokości pokosu. W modelach TREND dostosowanie szerokości pokosu odbywa się w pozycji transportowej bez użycia narzędzi za pomocą sprężynującej dźwigni i mechanizmu z otworami.
Wszystkie cztery wirniki są napędzane mechanicznie i tym efektywnie oraz bezpośrednio przez WOM. Pozwala to na uzyskanie do 50% większych sił zgrabiania w porównaniu z napędami hydraulicznymi. Wszystkie wirniki są indywidualnie chronione przed przeciążeniem za pomocą sprzęgieł ciernych, które w przeciwieństwie do sprzęgieł krzywkowych reagują łagodniej i umożliwiają nieprzerwaną pracę nawet w przypadku skoków obciążenia. W dwóch przekładniach rozdzielających Y na ramie głównej prędkość obrotowa wałka zostaje zredukowana z 540 obr/min do 350 obr/min, co chroni układ napędowy. Wolne koło wałka przegubowego jest umieszczone bezpośrednio w przekładni Y, co pozwala na swobodne przesuwanie wirników w pozycji transportowej.