„Sieczkarnia jest przykładem maszyny, która cechuje się dużym zapotrzebowaniem na moc” – zauważa ekspert CLAAS POLSKA, Andrzej Kluczyński. To właśnie z tego powodu podczas projektowania modelu JAGUAR, konstruktorzy bardzo dużą uwagę przykładali do oszczędności w zużyciu paliwa. W modelu tym zastosowano rozwiązanie CLAAS POWER SYSTEMS (CPS), które między innymi wspiera oszczędność paliwa w trakcie codziennej pracy. Te starania zyskały swoje poparcie w testach porównawczych TÜV Nord przeprowadzonych w 2018 r. JAGUAR 950 o mocy 585 KM i przepustowości 164,5 t/h pozostawił konkurencję daleko z tyłu w kwestii oszczędności paliwa, zużywając zaledwie 0,53 l/t. „Jeszcze lepiej w naszych wewnętrznych testach radził sobie model 970, wyposażony w rzędowy silnik MAN z 6 cylindrami o mocy 790 KM” – komentuje Kulczyński. W tym przypadku zużycie wyniosło 0,41l/t, co jest imponującym wskaźnikiem w tej klasie mocy.
Ciągły wzrost cen paliwa
Obecna sytuacja w gospodarce odbija się na ciągłych wzrostach cen na stacjach benzynowych. Warto więc zastosować kilka dodatkowych rozwiązań, które pomogą nam w oszczędności paliwa w codziennej pracy sieczkarnią. „Dysponujemy obecnie wieloma rozwiązaniami, które można zastosować w celu obniżenia kosztów pracy” – komentuje ekspert CLAAS POLSKA – „Warto tutaj zwrócić uwagę na DYNAMIC POWER, który steruje mocą silnika, CRUISE PILOT, czy CEMOS AUTO PERFORMANCE” – dodaje Kulczyński.
Inteligentne zarządzanie mocą
Odpowiednie zarządzanie mocą silnika, ale także samą maszyną podczas pracy może znacznie wpłynąć na ekonomikę jazdy. DYNAMIC POWER steruje mocą silnika w zależności od obciążenia. System DYNAMIC POWER dostosowuje moc w 10 krokach. Pozwala to na oszczędność paliwa do 10,6% w trybie częściowego obciążenia maszyny. „Jest to bardzo pomocne rozwiązanie, kiedy na przykład nie jesteśmy w stanie wykorzystać pełnej mocy silnika” – dodaje Andrzej Kulczyński. DYNAMIC POWER dostępny jest w sieczkarniach JAGUAR, w modelach od 940 do 980, a także w serii 860 i 870.