Informacja prasowa

Czy rolnicy mają wpływ na jakość obsługi przez dealera? Poznaj najwyżej ocenianych Dealerów CLAAS.

Wiemy, kto został Dealerem 2022 Roku CLAAS Polska. Ten coroczny konkurs, premiujący wysoką jakość sprzedaży i obsługi maszyn CLAAS, nabiera nowego znaczenia w dobie troski o bezpieczeństwo żywnościowe.

Statuetka Dealera Roku 2022 CLAAS Polska i pierwsze miejsce, w tegorocznej ogólnopolskiej edycji badania zadowolenia Klientów CLAAS, trafiła do firmy PTH Roltex z Krasnegostawu (woj. lubelskie). Na bardzo dobrym, drugim miejscu uplasowało się przedsiębiorstwo Świerkot ze Studzionki k. Pszczyny (woj. śląskie), a na trzecim Agro-Land ze Śmielina k. Bydgoszczy (woj. kujawsko-pomorskie).

Przypomnijmy, że w poprzednim sezonie statuetki Dealera Roku 2021 trafiły do firm: Agro-As w Grodkowie (woj. opolskie), Agro Sznajder w Olsztynie i także do PTH Roltex.

Radość nagrodzonych firm jest wielka, ale najważniejszą jest satysfakcja z docenienia ich pracy przez rolników.

Co spowodowało, że prawie 1500 właścicieli lub użytkowników różnych maszyn CLAAS oceniło najwyżej właśnie te firmy?

Ocena sprzedaży, serwisu i doradztwa

Producenci rolni, którzy dobrowolnie zgodzili się na udział w badaniu zadowolenia Klientów CLAAS, odpowiedzieli na kilkadziesiąt szczegółowych pytań. Analizowali trzy podstawowe elementy usług:

  • sprzedaż – wiedzę produktową handlowców, proces przekazania maszyny, czas reakcji na zapytania kierowane do działu sprzedaży;
  • serwis – szybkość dojazdu do maszyny, wyposażenie mobilnego warsztatu i jakość samej naprawy;
  • dobór części zamiennych – profesjonalizm w doborze części i tempo realizacji zamówienia.

Wynik przeprowadzonych ankiet pozwolił wyłonić Dealera Roku.

  1. PTH Roltex otrzymał bardzo wysokie noty za doradztwo w doborze modelu i określeniu wyposażenia sprzętu. U tego dealera działa zresztą specjalny zespół, odpowiedzialny za profesjonalne przygotowanie maszyny do wydania oraz jej kalibrację podczas uruchomienia.
  2. Firma Świerkot sp. z o.o. – zdaniem rolników – bardzo dobrze pomaga dobrać części zamienne, a jakość wykonanych napraw przez ten serwis i wyposażenie warsztatów mobilnych są na bardzo wysokim poziomie. 

Świetnie wyposażonymi samochodami serwisowymi wyróżnia się również firma Agro-Land sp. z o.o., która skutecznie szkoli operatów maszyn i bardzo szybko reaguje na zgłaszane zapytania Klientów.



Nowy wymiar, czyli bezpieczeństwo żywnościowe

Premiowanie przez CLAAS swych dealerów nie tylko za wyniki sprzedaży, ale i za jakość usług serwisowych nabierają obecnie głębszego znaczenia.

Ceny zbóż, kukurydzy czy roślin oleistych długo jeszcze pozostaną na wysokim poziomie. Dlatego liczy się każdy zasiany hektar i każde pole sprzątnięte na czas. To jednak wymaga maszyn, które są optymalnie dobrane pod konkretne potrzeby producenta rolnego oraz  szybkiego serwisu z kompleksowym zasobem części zamiennych.

Dlatego CLAAS Polska, niezależnie od nagradzania dorocznie trzech najlepszych dealerów, zdecydował się od tego roku wprowadzić jeszcze jeden laur: Lidera Kategorii.

Przyznawany będzie on tym firmom, które w badaniu zadowolenia Klientów CLAAS uzyskały najwyższe noty i uznanie użytkowników maszyn w obrębie danej kategorii.

Oto laureaci pierwszej edycji tego wyróżnienia:


Lider kategorii SERWIS – Świerkot sp. z o.o. 

Ten dealer CLAAS posiadał najwyższe oceny Działu Serwisowego, a zaangażowanie i doświadczenie pracowników było najczęściej doceniane przez odbiorców sprzętu. 



Lider kategorii CZĘŚCI ZAMIENNE – Świerkot sp. z o.o. 

Rolnicy wysoko ocenili wiedzę i doradztwo pracowników w doborze części. To pokłosie efektywnych szkoleń kadry dealera w programie Akademia CLAAS.



Lider kategorii SPRZEDAŻ – PHZ Kalchem sp. z o.o. 

Firma została doceniona za najskuteczniejszy Dział Sprzedaży w 2021 r. Jej handlowcy wykazali się celującą wiedzą produktową, co pomagało dobrze obsłużyć rolnika w doborze modelu i jego konfiguracji. 



Polska od lat jest rosnącym producentem żywności i jej eksporterem. To w dużej mierze zasługa rolników, którzy niestrudzenie inwestują w nowe technologie produkcyjne. Rolnicy dokonując oceny Dealera mają duży wpływ na rozwój jakości obsługi serwisowej, co wpływa na poprawę efektywności produkcji żywności.