Od serii CELTIS, ARES i ATLES do ARION i AXION
23 lutego 2003 roku nastąpiło przetasowanie kart w globalnym sektorze maszyn rolniczych. Wraz z większościowym udziałem w Renault Agriculture i późniejszym pełnym przejęciem w roku 2008 CLAAS przeszedł od specjalisty w zakresie technologii zbioru plonów do dostawcy kompletnych rozwiązań i wzbogacił swoją ofertę o ciągniki standardowe i specjalne, które bez problemu uzupełniły flagową serię XERION budowaną w Harsewinkel. Podpisanie umowy między Helmutem Claas i Patrickiem Faure, członkiem zarządu Renault S.A., ogłoszone kolejnego dnia na targach SIMA w Paryżu, odbiło się w mediach szerokim echem. Pod koniec kwietnia urząd antymonopolowy zatwierdził proces stopniowego przejmowania udziałów.
Pierwszego października w Le Mans rozpoczęła się zmiana kolorystyki z pomarańczowej barwy Renault na jasną zieleń, a od 1 listopada 2003 r. wszystkie serie zjeżdżały już z linii produkcyjnej w kolorach CLAAS. Tym samym również dzięki uzupełnionemu programowi sprzedaży koncern CLAAS mógł zaprezentować się na targach Agritechnica 2003 z „pełną gamą nowoczesnych produktów”. Oprócz ciągników standardowych i specjalnych zaprezentowano także model LEXION 500, kosiarkę samojezdną COUGAR oraz nową generację serii XERION, które spotkały się z dużym zainteresowaniem odwiedzających.
Pod koniec 2003 roku rozpoczęły się również prace nad rozwojem dużych ciągników AXION 800, które niecałe trzy lata później zostały włączone do programu sprzedaży CLAAS. Wraz z nimi ruszyło sukcesywne unowocześnianie gamy produktów z Le Mans: z biegiem lat serie CELTIS, ARES i ATLES ustąpiły miejsca seriom ARION i AXION – produktom o nazwach zwiastujących nową erę.